lördag 29 september 2012

Kokbokskonst - TexMex från Grunden

Idag har jag ägnat mig åt ren och skärt självplågeri. Idag köpte jag nämligen Jonas Cramby's kokbok "TexMex från grunden". Bland det värsta man kan göra!
Inget jag rekommenderar.............om man är i min situation.



Med tanke på att jag nu, inför min operation, levt på pulversoppor i två veckor och har ca. 1 månad kvar innan jag får äta fast mat igen så pratar vi här om självspäkelse i den högre skolan. För denna kokbok är fullkomligt underbar.

"TexMex från grunden" är i mina ögon och med mina smaklökar ett mästerverk. Vackra bilder. Otroliga recept. Allt insvept i Crambys vassa och inspirerande texter. Sann inspiration!
Det är inte ofta som jag går loss på kokböcker så pass, även om jag bläddrat igenom en hel del (frugan är manisk kokbokssamlare :-)). Innan denna kokboken är det nog Jonas Borséns "Eat The Heat" som gett mig sådan njutning av att bara läsa.

Detta är så nära man kan komma Rock n' Roll i kokboksväg. Skall du bara köpa en kokbok i ditt liv, köp denna.

Behöver jag säga att jag har svårt att bärga mig tills jag kan äta fast föda igen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...