onsdag 10 oktober 2007

Försvarsadvokater...

Alla har rätt till en rättvis rättegång osv.

Med detta sagt kan jag dock inte låta bli att bli lite lätt kräknödig så fort jag ser och hör Leif Silbersky. Det räcker med att jag hör att han försvarar någon, så blir jag direkt misstänksam och övertygad om att hans klient är mer än skyldig. Att välja Silbersky som försvarare ger åtminstone mig signalerna att man troligen är både psykopat och seriemördare även om det handlar om ett snatterimål.

Jag gillar speciellt ett uttalande jag hörde honom säga i radion häromdagen,i samband med den senaste härvan av blodtörstiga tonåringar. Radioreportern frågar hur hans klient mår, och Silbersky svarar "-Det är klart att han mår mycket dåligt. Det är inte så roligt att sitta inlåst när man nyss fyllt 16 år."

Vad Fasiken!! Killen har varit med, mer eller mindre aktivt, och sparkat ihjäl en jämnårig. Klart som fasiken att han borde må dåligt, men inte för att han sitter i häkte en stund, utan mer i begrundan av vad han och hans kamrater just gjort.

2 kommentarer:

  1. Jag har för mig att Hagamannen (våldtäktsmannen från Umeå) begärde att få Silbersky som försvarsavokat när han åkte fast. Finns det nåt bättre sätt att säga-Jag är skyldig!" på? Tror inte det.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...