söndag 25 mars 2012

Vinylfråga?

Tänkte be mitt fåtal läsare om tips.

Har börjat fundera på att avyttra det som finns kvar av min vinylsamling. Trots att bara tanken smärtar, men det är bara att inse att den bara kommer att stå och samla damm och ta upp plats som kan användas till annat.

Det rör sig om ca. 200-250 plattor, mestadels hårdrock/metal. Troligen inga jätterariteter, men visst finns det en och annan godbit kanske...

Var, i Stockholmsområdet har man största chansen att sälja av dom till hyfsat pris, helst hela konkarongen på en gång? Eller är det att sälja dom som enskilda individer som gäller?

Alla tips mottages med tacksamhet.

9 kommentarer:

  1. Oj! Trist att göra sig av med sin vinyl, men som sagt, jag lyssnar tyvärr inte så mycket på vinyl heller, men har svårt att göra mig av med den där dryga kubikmetern de tar upp.

    Tradera då? Eller blir det för meckigt?

    SvaraRadera
  2. Jo, det är inte helt okomplicerat.:-) Men som sagt dom tar massor med plats och spelas aldrig nu för tiden. Dessutom finns en hel del på Spotify osv. samt att jag kommer att behålla några av dom som betyder mest för mig.

    Helst skulle jag slippa att kränga dom en och en, vilket brukar vara enda sättet på tradera då dom vill ha in så många annonsavgifter som möjligt. Hittat ett ställe, Nostalgipalatset, men har ingen riktig kunskap om dom.

    SvaraRadera
  3. Oj vad tråkigt att höra.
    Jag skulle nog oxå använda Tradera, där har du i allafall chansen att får något för dem. Lämnar du in dem till en butik så är det enkelt, smidigt men du lär nog inte få lika mycket för dem. Även jag skulle kunna tänka mig vara intresserad om det finns något som jag inte har :)
    Lycka till i vilket fall som helst.

    SvaraRadera
  4. För att du ska få mest ut för dom är det nog tradera eller ebay som gäller eller varför inte lägga upp en lista på de hårdrocks vinyler du har här på bloggen så kan vi kontakta dig om vi finner något intressant.

    Sedan beror priset på skicket på vinylen/omslag vilken pressning U.S.A., Japan e.t.c.

    Om du vill bli av med flera på än gång lägg upp ett antal i sammma annons på tradera och skriv endast avhämtning.

    Om du har några obskyra KISS vinyler eller King Diamond mint eller near mint kontakta mig. Även Megadeth,Yngwie Malmsteen, Pantera är intressant.

    SvaraRadera
  5. Tack för tipsen.

    Seance, självklart finns det en del Kiss, King Diamond och Yngwie. Återkopplar direkt till dig. Inget direkt obskyrt antar jag. En Kiss 12" med dubla ljudspår på a-sidan och autografer etsade på B-sidan (Creatures of the night) är väl det som kommer närmast.

    Inte vinyl, men jag har även en signerad Yngwie CD, Eclipse, om det kan vara av intresse. :-)

    SvaraRadera
  6. Ja en lista vore ju inte dumt. Även jag skulle behöva några King Diamond vinyler, även Mercyful Fate funkar. Kiss har jag allt jag behöver.

    SvaraRadera
  7. Skall se om jag inte kan göra en liten lista.

    SvaraRadera
  8. Tack! Tyvärr har jag redan KISS 12" men om jag skulle vara dig så skulle jag behålla den kan bli värdefull med tiden. Yngwie har jag autografer är inte så viktigt för mig om man inte fått den själv men jag tror defnetivt du kan få en slant för den om du lägger upp den på tradera.
    Ser fram emot en liten lista gärna med en bra beskrivning av skicket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lista kommer förhoppningsvis under dagen, det var lite fler plattor än jag först trodde, hamnar någonstans runt 400. :-) Listan beskriver bara om skicket är dåligt.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...