tisdag 16 oktober 2007

Plymothbröderna

Jag måste säga att jag har ett smått perverst intresse för religiösa sekter.
Den senaste jag läst om, men inte har benkoll på, är de goa gubbarna i Plymothbröderna. Och som de flesta andra typer i denna kategori människor så framstår dom som ännu en variant av foliehattar, dvs. knäppgökar.

En sak med denna typen av sekterister, och bröderna i synnerhet, som jag finner väldigt roande, är just det avståndstagandet av den "onda" världen i allt utom att tjäna pengar. Bröderna kan inte tänka sig att sitta och äta tillsammans med mig, men dom har inga skrupler mot att sälja saker till mig och därigenom ta emot mina pengar, som i deras ögon antagligen förtjänats genom ren tillbedjan av satan.

Kommer säker att säga det igen, men organiserad religion borde förbjudas.

2 kommentarer:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...