onsdag 6 augusti 2008

Posten = Blodsugare

Tack för den posten!

Köpte nyligen en pryl från USA via Ebay. Kostade 40$ plus 30$ i frakt. Efter en liten väntan ringer det på dörren och där står det en postiljon med min pryl. Han vill ha pröjs direkt i dörren för pålagd tullavgift och moms (ca. 100:ingen) samt dryga 100-lappen för att posten har kört ut saken åt mig.

Att man lägger på tull och momsavgifter för denna typ av affärer kan jag väl förstå, eftersom det är lagstadgat och allt, men att posten plötsligt, utan att fråga väljer att köra ut saker och kräva betalt för det, det luktar svindleri.
Man hade kunnat lägga på statens avgifter på en avi som jag fått betala på min lokala ICA, där jag normalt hämtar mina paket, men i sann Entrepenörsanda så skapar Posten en helt egen inkomstkanal där man drar in stålar på Percy Nilegårds maner.

Här har ni långfingret, Posten!

2 kommentarer:

  1. Va! Vi brukar oxå skicka efter prylar,får det hemkört till dörren men aldrig nånsin att dom krävt extra för det,är du säker på att inte pengarna gick direkt ner i fickan på han!?

    SvaraRadera
  2. Det var specat som hemkörningsavgift på kvittot.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...