fredag 4 februari 2011

Nedslag i musikvärlden. Danmark

Ok, sista nedslaget i den Danska musikmyllan.

Det södra grannlandet har med hjälp av eller trots (välj själva) röda pölser, god öl och liberal drogpolitik lyckats  få till en hel del bra musik genom åren. Så här till sista inlägget i serien Danmark hade jag flera tänkbara kandidater. Men för att göra det hela komplett så får det bli följande kandidater.


I kategorin nyare favoriter: Volbeat - Fallen




Och som representant för gamla godingar: Gasolin - Get on the train



Ahh, vad fasiken, det är Fredag. Vi tar en till.Metallica spelar Gasolin's - Kvinde Min.




Nästa vecka hade jag tänkt mig att ta mig an Tyskland. På hjensyn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...