måndag 13 juni 2011

Göra det olagliga lagligt

Jag antar att många redan gjort kopplingen och att det har skrivits metervis om det redan, men jag kan inte låta bli.

Det nya förslaget som Stockholmspolitikerna nu börjat prata om (att göra det lagligt för cyklister att köra mot rött och enkelriktat, bara för att dom ändå gör det), borde det inte i så fall gälla fler företeelser i samhället?

Även om jag inte är en fanatisk ful-tankare av upphovsrättsskyddat material på Internet själv, så kan jag inte annat än se det som självklart att även dom borde undantagas i samma utsträckning. Fortkörare i bil? Dom vet väl bäst själva hur fort man kan köra just där dom är? Dom tycks ju ändå tro det redan. Listan kan göras lång...

Hur vanlig skall en företeelse vara för att den skall räknas som att den borde undantas lagen för att den kommer ändå hända vare sig det är lagligt eller inte? Snatteri?

Själv tycker jag att cyklisterna i Stockholm, kan inte tala för hur det är i andra städer, kör illa nog utan att det skall behöva legaliseras. Så jag passar på att dela ut en Dumstrut till dessa Stockholmspolitiker, men eftersom det överlag har varit så mycket tramssnack från alla möjliga håll den senaste tiden (Torbjörn, 3 chipspåsar, Rosdahl) så inbegriper jag även Landstinget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...