torsdag 16 juni 2011

Sagolandet

Det kunde vara värre, det kunde vara Hip-Hop.

Ett devis som jag normalt brukar ha som ett mantra, då jag inte är speciellt förtjust i just Hip-Hop. Men visst finns det undantag, till skillnad från Techno.

Ett av dom undantagen är i mina öron Jason Diakité aka Timbuktu. En orädd röst som inte räds att ta upp svåra och viktiga ämnen i sina texter och blandar allvar och lättsamhet om vart annat till sköna rytmer. Dessutom sitter hans skånska på något sätt som en sportkeps i sammanhanget.

Det blir då extra glädjande att höra hans senaste alster, Sagolandet, som lyckas toppa hans redan sköna skivkatalog. Hans hittills klart bästa platta, med dom vassa radiohitsen Dödsdansen och Resten av ditt liv.

Helt klart en platta som kommer att spelas mycket hos mig i sommar. För att inte tala om att det är en av få Sommarpratare som jag kommer att lyssna på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...