onsdag 22 juni 2011

Wimp

Fick idag för mig att testa på Spotify konkurrenten WIMP. Verkar vara ett spännande alternativ till Spotify och dessutom bjuppar man på en gratismånad för att man skall kunna utvärdera. Men det gick så där...

Redan vid första steget i registreringen av ett nytt konto blev jag lite tveksam till varför man skall registrera sitt mobilnummer. Jag förstår att det är ett smidigt sätt att kontrollera nationalitet osv. men ibland vill man inte sprida sådant vart som helst. Dock var min nyfikenhet för stor, så jag gick vidare.

Nästa steg gällde betalningen. Ange ditt kredikortsnummer.... Men jag vill ju köra min testmånad....!!!! Hatar när företagen gör på detta viset. Be om kreditkortsnummer när det är dags att betala och jag har bestämt mig för att ni är något att ha, inte innan. Som jag sade innan, viss information vill man inte lämna ifrån sig hur som helst, även om ni lovar att den inte kommer att missbrukas.

Ett annat minus för denna tjänst jämfört med spotify är priset. 99:- i månaden. Eftersom jag tydligen är en av Sveriges sista personer med Smartphone, så passar Spotify's 49:-/månad erbjudande mig mycket bättre.

På plussidan skall väl nämnas att man tydligen har en del artister som jag gärna lyssnar på, typ Pink Floyd, som inte finns på Spotify. Men frågan är om det räcker.

Nä, nu har jag inte tid med detta, nu skall jag avinstallera WIMP.

Förresten, kan jag få tillbaka mitt telefonnummer, TACK!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...