fredag 26 oktober 2012

Önskelistan - Klocka igen

Hmm, jag börjar undra om det håller på att svänga för mig lite när det kommer till klockor. Som jag sagt tidigare, jag bryr mig normalt inte speciellt mycket om klockor, men när man hittar dinkor som dessa, då triggas något djupt inom mig.

Från urmakaren Romaine Jerome kommer en serie klockor i begränsad upplaga som är något lite extra. Många av klockorna är dessutom gjorda av spännande delar, såsom bitar från rymdskyttlar, rymddräkter och måndamm.
Jag antar att dom kostar därefter också, men så fort jag tagit högvinsten på Lotto så är det inget jag bryr mig om längre.



MOON DUST BLACK MOOD CHRONO


Limiterad till 1969 st. och boetten innehåller äkta måndamm. Kan dessutom fås med ett klockarmband som är vävt av kolfibrer och fibrer från en ISS rymddräkt. 









ART-DNA

Även denna i limiterad utgåva, framgår dock inte till hur många.















EYJAFJALLAJÖKULL-DNA


Limiterad till endast 99 st.
Boett av svart stål och vulkanaska. Planen på visarna skall representera de plan som blev strandade när Eyjafjallajökull fick sitt utbrott.









Dessutom har han en rymd-retro penna som passar min önskelista, och även det har jag ju haft tidigare på önskelistan. Denna innehåller givetvis måndamm i cockpit bubblan.



GE MIG NU!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...