fredag 7 juni 2013

Är det bara jag eller.... Musikindustritankar

Hittade denna lilla goa promovideo när jag var ute och slösurfade lite. Videon är en promo från 1979 och vill ge oss insikt i det då nya bandet Black Jack förträfflighet som det bästa som hänt Rock n Roll sedan.... Foreigner. Och det vet vi ju alla vilket intryck dom gjort i rockhistorien.



Den uppmärksamme ser att det är den inte helt okände Michel Bolton som hanterar micken och att guran trakteras av ingen mindre än Bruce Kulick. Båda män med en framtid, men kanske då inte som rockens ledstjärnor i just nämnda Black Jack. Gruppen hade en kort karriär, 1979-1980, då man gav ut två album.

Man kan snabbt konstatera att herr Bolton redan då saknade utstrålning, även om han hade mer hår, mMen det är inte det som är det som jag finner mest intressanta med denna video, utan det jag förundras över är dom ruggigt ohippa lirarna som representerar skivbranschen i videon. Dom dyker upp i början av videon och i mitten och deras mål är att sälja denna mediokra smörja genom att verbalt höja den till skyarna. Vilka bilskojare. När man ser dom blir man inte riktigt förvånad över att det gick snett med musikbranschen....

2 kommentarer:

  1. Haha, vilka lirare...och du jag har denna skiva i hyllan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kunde man ge sig på, finns det någon skivsamling man hittar en sådan udda platta så är det klart att det är i din. :-) Underbart!

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...