torsdag 11 juli 2013

Spader Rekomenderar lite länkar

Nu när sommaren är här (även om vädermakterna just nu gör allt för att bevisa motsatsen), så har jag en del laster förutom Musiken, däribland Grillning, Chili, Öl och Vin, och som av en händelse så kan man med fördel kombinera alla dessa och därigenom få till ett riktigt schysst blandmissbruk.

Detta är ju ingen unik företeelse på något sätt, så här års kan man se dom lite överallt, de oftast medelålders gubbar vinglar runt med en tydlig aura av rökdoft, iklädda käcka grillförkläden, mumlandes något om "pulled pork" eller citerande BBQ recept från Jonas Crambys senaste bok.

Så fort jag får chansen, så är jag en av dom och eftersom jag normalt bor i lägenhet så gäller det att passa på när man är på landet. På gott eller ont, men mest gott. Dessutom finns det ju så mycket roliga tillbehör, för att inte tala om att det är väldigt Rock n Roll.

Så, för att sprida detta missbruk vidare tänkte jag här presentera ett par länkar till sidor som främjar och spär på denna livsstil ännu mer.
Detta är två sidor som jag nyligen snubblat över själv, som verkar väldigt lovande och som kommer att bli flitigt besökta av mig i framtiden då här finns en hel del tips att snappa upp.

BBQ Lovers
Stickans Chilipepers


Så, sätt på lite bra musik, tänd grillen och knäck en kall i goda vänners lag. Det blir inte bättre än så här....
Förlåt, Jag kunde inte låta bli att ta med denna bild på het grillning...:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...