söndag 21 oktober 2007

Ebba Von Sydow

Till att börja med så vill jag bara säga att jag inte gillar det så kallade modeoraklet Ebba Von Sydow. Detta enbart baserat på det, i mina ögon, banala och fullkomligt hjärndöda modeskavalet som hon häver ur sig med självklar och på gränsen neurotisk stämma. Egentligen är väl inte felet hennes, utan det skall lastas dem som har höjt henne till skyarna. Hon kan dessutom vara en hyvens person om får näsan ur glamourträsket, vad vet jag.

Dock måste jag säga, efter att ha läst denna artikel, om hennes portning på Stureplan, att så på dig Ebba! Blir så jäkla trött. Först på de primadonnor som beslutar att porta en person, från sina krogar, för att denna inte hälsat riktigt. Är det ens lagligt att göra så? Dels, och ännu mer på de småskitar till drägg som bemödar sig med att hota och detta manligt, för jag antar att det är rör sig om män, anonymt. Att dessutom dra manssläktet i smutsen genom att indirekt hylla våldtäkt och våld mot kvinnor är så förkastligt att jag bara kan önska att man jämnade Stureplan och dess småpåvar med marken och byggde något vettigt av det. Ett uppfostringshem för rikemanssöner med vanföreställningar om sin egen ofelbarhet. Detta gäller givetvis för de av manligt kön som inte är uppvuxna med silversked i näsan också. Kan nog vara nyttigt med lite "klass"blandning, för att motverka inaveln.

Det är dags att alla riktiga män, och kvinnor, tar avstånd från allt detta som drar ner hela vårt samhälle i någon form av gammal feodalgjyttja.

Nä, så stå på dig Ebba! Vi må inte vara lika välklädda, men i denna fråga har du en själsfrände!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...