söndag 21 oktober 2007

Musiktips!

I brist på annat att skriva just nu, så tänkte jag komma med ett nytt musiktips.

Att Sverige är ett fantastiskt land när det kommer till bra musik är ingen nyhet, att det fullkomligt bubblar och jäser med bra band i detta avlånga rike, dock är det inte alla som når ut till den stora massan.

Jag tänkte därför passa på att presentera ett av dessa (fler kommer att komma). Långt nere i de djupa Smålandsskogarna har det utomordentliga bandet The Quill sina rötter.

Ett band som hängt med länge nu, gett ut ett antal otroliga plattor och gett en del oförglömliga framträdanden. Med deras tighta bluesinfluerade rock, och en otrolig sång av Magnus Ekwall, har bandet funnit sin väg ut i Europa, både på stora festivaler och som förband åt Monster Magnet. Dock har man inte sett de framgångar som man är väl värda här på hemmaplan. Vi får hoppas på det alster som ryktas vara på gång.


Så, kära läsare, ge dem en chans.

2 kommentarer:

  1. Jag gav dom en chans :) Låter skitbra i min öron och du jag länkade till dig hoppas det e Ok?

    SvaraRadera
  2. Helt Ok! Jag är ärad.

    Kommer att kolla in din blogg lite närmare så fort jag har tid.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...