torsdag 10 april 2008

Jag vet inte om jag missat något...


Hörde en intervju på Rockklassiker i morse, med det gamla 80-tals bandet Treat.

Tydligen så släpper dom i dagarna en om-mastrad version av sitt gamla album Scratch and Bite, vilket känns väldigt efterlängtat och artistiskt. Eller inte alls!!!! Vafalls, skall man dra på sig de gamla spandexen kan man för fasiken vara lite kreativ och komma med något nytt???

Som sagt, jag vet inte om jag missat något, men inte fasiken var dom så bra att någon springer runt i ångest och längtar efter detta alster på CD? Som jag minns dem så var de hyffsade musiker med en kass sångare....

Dessutom lät det i intervjun som om dom saknade all världsförankring och helt humorbefriat ansåg att detta var något för Sverige i Tiden.... Kul att grabbarna har självförtroende men någon Led Zeppelin reunion snackar vi knappast om.

2 kommentarer:

  1. Jobbade ihop med Robbans syrra när det begav sig,tyckte inte ens då dom var en hit och i synnerhet inte Robban som inte klarar att sjunga live,har aldrig gjort.

    SvaraRadera
  2. Nä, mer själhypad sångare får man leta efter, hela han är ju en enda stor röstbegränsning.

    Att han dessutom anser sig själv vara i klass med Joey Tempest är ju skrattretande. I Intervjun på radio sade han att största skillnaden i popularitet mellan dem och Europe, var att Treat aldrig lyckades få någon utlands hit. Undrar varför??:-)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...