lördag 31 maj 2008

Kiss - Stadion 080530

Whoaa!



Idag har jag knappt någon röst kvar efter Allsång på Stadion. Party och showmakarna nummer ett intar stadion och levererar ett pärlband av klassiker. 32.000 nya och gamla fans får chansen att njuta och bli underhållna. Kostnad: biljettpriset och vårt jubel. Själv har jag med mig min 12-åriga dotter och ingen av oss är besvikna utan vill bara ha mer.

Ok, vissa kritiker har klankat på att bandet inte spelade helt felfritt, och jag kan hålla med om att vissa solon kunde ha kortats ner, att pauls röst lät ansträngd stundtals, men på det hela taget kan jag inte klaga. Vill ni ha perfektionism, gå till Berwaldhallen, vill ni ha rockshow i monsterklass se Kiss!

Gubbarna i bandet var vitala så det räckte och är proffsentertainers ut i fingerspetsarna. Effekter hade man i överflöd, särskilt gillade min dotter när Paul flög ut över publiken till en miniscen mitt i folkhavet..

Förbanden då?
Först ut HappyPill, som mest var en gäspning. Bandet var taggat och ville mycket, men låtarna höll helt enkelt inte.

Sedan kom en total överaskning för mig, som jag nu annonserar som dagens musiktipps:
Crooked X.
Ett gäng 14-åriga amerikanska grabbar som rockar så det står härliga till. Sångaren låter som en vital James Hatfield och trummisen bankar skinn som om hans liv hängde på det. Otroligt vitala grabbar helt enkelt. Dessutom med riktigt bra låtar. Gillade deras sista nummer, en stenhård cover på Pink Floyds "Another Brick in the wall" Jag tror dessutom att min dotter blev lite förtjust i sångaren.:-)




















Så kontentan av det hela var att det var en magisk kväll!!

3 kommentarer:

  1. Tack för utförlig rapport! :)
    Var in o lyssna på Crooked X jävligt bra för att va så unga killar! imponerad!

    SvaraRadera
  2. Garbo såklart..;)

    SvaraRadera
  3. Japp, börjar dom inte strula till det så har grabbarna helt klart en framtid.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...