fredag 10 oktober 2008

Rikspucko 4


Skadeglädjen är stor, efter att ha snabbkikat lite på gårdagens Debatt i kanal 1, där den något självgoda überbloggaren Blondinbella gjorde magplask i sina alkoholvanor. Hann bara se några minuter av inslaget, men det räckte för att bli på riktigt gott humör.

Snacka om att den tjejjen visar upp tydligt överklassbeteende alá bratsungarna på Stureplan. Väx upp och vakna, detta gäller både dig Blondinbella och dina anhängare.

Den höjdpunkten i programmet som gjorde min dag var när hon framhävde:
- Jag vet att det är olagligt att dricka innan 18 års ålder. Jag vet att det är skadligt. Jag tycker att det är rätt att man inte skall få dricka innan 18, men alla andra 17-åringar gör det och jag tar så lite. Jag tycker att jag är en bättre förebild än andra bloggare....

Nädu Blondie, med den insikten visar du bara upp att du är otroligt korkad, eller att du anser att alla andra är otroligt korkade och att du står över både dem och lagarna. Jag bävar för den eventuella dagen när du kommer ut i samhället på riktigt. Vilka regler skall du medvetet bryta mot, trots ditt bättre vetande, bara för att du är så mycket bättre?

Tack Janne Josefsson för den underhållande debatten.

3 kommentarer:

  1. Missade jag tyvärr men kan bara sucka åt bratsbeteendet o bli mörkrädd!
    Visar ju hur bright man är när man är 17 och tror man vet o kan allt...

    Trevlig helg!

    Ps;pratade ju om norrmän o groovlande för en tid sen och det stod ju helt still i skallen på mig men herregud så många bra band dom har norrmännen,jag vaskade genast fram lite guldkorn hittade i min cd hög Street legal som faktiskt kommer med sitt andra album nu snart :)
    Jorn Lande my god! vilken röst en av mina favvisar helt klart sen Pagans Mind Wow!!
    Circus maximus har inte lagt av vilket jag trodde...

    SvaraRadera
  2. Jag ger henne och blogvärlden ett år som max till innan det börjar krakelera och nästa generation tar över.

    SvaraRadera
  3. Garbozita:
    Och det är till stor del Bratssungarnas farsors framfart som ligger till grunden för dagens ekonomiska strul.

    Blackwater:
    Antagligen.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...