fredag 6 februari 2009

Tv-licens

Kanske dags att omdefiniera den gamla lagen om Licens för innehav av en TV-mottagare, och göra den till vad den egentligen är, nämligen ett bidrag till statstelevisionen.

Man börjar nu snegla på att kunna ta ut kostnader för dom som har datorer eftersom dom har möjligheten att se streamad TV via nätet. Det skall med andra ord vara en extra skatt för att se rörlig bild, inte knutet till huruvida man har en TV-mottagare.

Har inget emot att betala min licens, men jag skulle vilja att man kallar det för vad det är.

4 kommentarer:

  1. Tycker hela grejen är skum och fel utformad. Jag betalar inte eftersom jag aldrig ser på svt. Och dator-grejen är ju helt konstig, lägga upp saker på internet frivilligt och sen tvinga folk att betala för det även om de inte kollar. Sick.

    SvaraRadera
  2. Precis. Men som konsument skall man ju bara böja sig framåt och ta emot.:-)

    SvaraRadera
  3. Sånt gillar jag. Hoppas att det blir något svar från dem.

    SvaraRadera
  4. http://tvupproret.se/

    verkar vara en bra början, fast jag vet inte vilka som ligger bakom - men ynka 59 röster är lite väl lite :-/ ...

    tack :)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...