fredag 9 juli 2010

De nya Moderaterna = Sekt ???

Länge sedan jag gjorde något inlägg, men den senaste tidens turer i valhetsen gör att man inte kan låta bli.:-)

Enligt en artikel på Expressens hemsida, så får inte Moderater lyssna på motståndarsidans tal. Det tillsammans med den tidigare handboken om hur man som ny Moderat skall klä sig, tala och närma sig potentiella väljare, gör att dom får ett lätt sekteristiskt skimmer.

Dags att utöka listan på sekter?
....
Scientologi
Jehovas Vittnen
Moonrörelsen
Nya Moderaterna
osv.

Det är kul med valtider.:-)

2 kommentarer:

  1. Expressen - känt för sin kritiska granskning av källor. Hahaha. Ännu ett i raden av fåniga utspel som inte har någon grund i verkligheten.

    SvaraRadera
  2. Ok, jag kan erkänna att jag inte själv sett uppmaningarna till att inte lyssna på motståndarna, men skriften om klädsel/uppförande känns lagom småfascistiskt som det är. Och den är som sagt bekräftad lite överallt.

    Så jag låter nog min sektbedömning kvarstå om det inte gör något....

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...