måndag 17 januari 2011

Medicin

Eftersom man börjar bli gammal och man lämnat odödlighetsstadiet bakom sig i och med inträdande i den gyllene medelåldern så har kroppen börjar göra revolt. I mitt fall så har jag sedan en tid tillbaka fått medicin som skall hjälpa mig att hålla kolesterolet i balans.

Dock är det lite klurigt det här med att äta medicin i förebyggande syfte. Eftersom jag idag inte känner något obehag som man vill medicinera emot så är det, åtminstone i mitt fall otroligt lätt att glömma att ta sitt lilla piller varje kväll.

Så mitt tips till pillertrillarna som tillverkar medicin av detta slag: Kan ni inte göra medicinen lite lätt beroendeframkallande, så man får lite lätt ångest eller skakningar när det börjar närma sig medicineringsdags?

Men det positiva med denna medicinering är ju ändå att jag äntligen passar in i mallen för en äkta rocker!!!


Rock On!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...