onsdag 30 november 2011

Politik

Senaste tiden har man klankat friskt på Juholt för att han öppnar munnen och säger saker som kanske inte alltid är helt belagda och att han ändrar mening i vissa fall. Allt detta skall tydligen visa på att han är av en osedvanligt opålitlig karaktär.

Tydligen är det bättre att göra som Reinfeldt, dvs. inte säga något alls. Jag kan fasiken i mig inte komma ihåg när jag sist hörde honom säga något med mer substans än att han inte har några uttalanden eller att allt är Socialdemokratins fel (förutom något skojfriskt program där han pratar om hur kul det är att dammsuga). Han må vara hur kul som helst bland sina kompisar, men ut mot det svenska folket har jag svårt att se honom som något annat än osynlig och okarismatisk.

Men det är väl som dom säger, tala är silver men tiga är guld. Det är ju dessutom så som man får respekt i just opålitliga kretsar.... :-)

Ibland saknar jag Lars Verner, inte för hans politik, men för att han pratade så att folk förstod och inte brydde sig om en groda slank ut då eller då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...