måndag 12 december 2011

Årslista - Snyggaste Omslag

Poppis med listor så här års, eller hur. givetvis så måste man ha sin egen. Eftersom så många andra riktat i sig på Bästa låtarna eller godaste julölen och den enda glögg jag hitills druckit i år är min egentillverkade. Så då tänkte jag slå ett slag för en möjligen döende konstart och rikta in mig på paketeringen, det vill säga de snyggaste Skivomslagen som jag ramlat över på ett eller annat sätt under 2011.

Med andra ord, jag har inte lagt någon som helst vikt på själva musiken, även om det i de flesta fallen är sådant jag gillar eftersom det i annat fall är stor risk att jag missat omslaget. Så här kommer min topp 8, utan inbördes rangordning eller någon som helst större analys mer än att jag gillar dom.

Rival Sons - Preasure and time


 Year Of The Goat -Lucem Ferre


 The Antlers - Burst Apart


 Lykke Li - Wounded Rhymes


 Eddie Vedder - Ukulele Songs


Graveyard - Hisingen Blues


 Kamchatka - Bury your Roots


Bon Iver


Fulast då? Kanske detta? Lika fult som musiken på den är kass.
Limp Bizkit - Golden Cobra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...