lördag 18 februari 2012

Black Sabbath the story continues, not?

Jag hade med familjen sett fram mot Black Sabbath's Majspelning på Stadion med den återförenade originaluppsättningen.

Det vi såg fram mot var och det som verkade vara det man lanserade när man förkunnade sitt nya album och turné, var att få en chans att se ett gäng spelsugna legender gå upp på scenen och skapa en gnutta nostalgisk magi i en skön inramning.

så det var att hänga på låset och införskaffa biljetter direkt vid släppet. Det verkade dessutom som om vi inte var ensamma heller, för biljetterna tog slut i ett nafs. Gutt å de. 

Den sköna känsla försvann dock ganska for i och med att den tragiska nyheten om att Tony Iommi fått cancer och måste direkt in på behandling. Dock kom meddelandena från Tony och resten av Sabbathsfären att detta inte skulle påverka varken Turné eller skivinspelning. Den stora förändringen var att hela skivinspelningen flyttades till England för att kunna vara nära Tony när han gick på behandling.

Sedan kom nästa bakslag för den sköna stämningen. Bill Ward lät meddela att han inte kunde ställa upp på skiva/Turné för att, som han själv sade det, inte fick några underskrivningsbara kontrakt. Som det ser ut för oss på utsidan är att man inte vill erkänna honom som en lika viktig del av gruppen och inte ge honom den del av kakan som han anser sig ha rätt till. Konspiratörerna var snabba att skylla på gruppens egen Yoko Ono, dvs. Sharon Osbourne. Vad som är sant eller inte vet jag inte och faktiskt skiter jag lite i det, det enda jag bryr mig om är att jag har förväntat mig att se originaluppsättningen på scenen utan en massa sandlådetramsande som förstör stämningen. 

Sedan kom igår, vad som ser ut att vara dödsstöten för mitt engagemang i det hela, nyheten att hela återföreningsturnén inställd förutom en festival, Download i England. Tydligen är Tony sjukare än man först erkänt. Man har dock inte riktigt ställt in Turnén, då man kortat ner den i övrigt och kommer att åka runt med vad man kallar Ozzy with Friends. Detta behöver inte betyda att det blir en dålig konsert i sig, men det är inte vad man sålde biljetterna till. På "friends" listan har man hittills droppat namn som Slash och Zakk Wylde, samt att Geezer Butler skall ingå i ett Black Sabbath Tribute set.

Dock fortsätter man att säga att Tony är på bättringsvägen och tydligen har inte Bill Ward stängt dörren för att medverka i varken turnerandet eller skivinspelningen. Så jag antar att inte det sista är sagt ännu i frågan.

Men för mig blir frågan om LiveNation kommer att lösa in biljetterna för dom som vill i detta läge? Man har ju inte ställt in helt, men samtidigt är det något helt annat än det man sålde biljetterna för?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...