tisdag 30 oktober 2012

Det föds en idiot varje dag

Så brukar det heta och det är nog ganska sant. jag brukar roa mig med att kolla igenom det som hamnar i mina spam lådor. Ibland försöker jag få till någon form av konversation för att se hur långt man kan dra det, som i Gratis Pengar från Afrika, Även om det nu var länge sedan. Men annars mest för att det ingår i mitt jobb att hålla sig ajour med vad som händer på nätet.

Tillbaka till idioterna. Att alla dessa erbjudanden ur det blå som dimper ner fungerar i viss mån får man väl anta eftersom det fortsätter med oförminskad skala. Så där har du en av Idioterna, den som faktiskt går på att det skall dimpa ner gratis pengar ur det blå eller erbjudanden som det senaste jag fick som gav mig ett gott skratt.

Det damp ner ett mail med rubriken:

Alexandra thinks your Hot!

Hi sweety, my name is Eva and I'm 23 y.o.

I've found a new feature in my profile which allows me to add people with whom I wanna date without any obligations.

I think you understand what I mean... ;)
You're so cute and I think we can perfectly spend some time together...

You can find my profile here:  (Länken borttagen för att ingen skall få den briljanta idén att klicka på den.)


All Yours,
Ariana


Det här meddelandet visar, vilket gör mig glad, att det även finns en hel del idioter i avsändaränden den med. För så länge luringarna är så här dåligt gjorda så finns det hopp. Tyvärr så blir vissa former av nät-bedrägerier bara bättre och bättre.

Så många frågor som dyker upp på sådant här, vem är det nu som tydligen gillar mig, förutom mina trogna läsare? Alexandra, Eva eller Ariana? Eller gillar dom mig allihopa och vill hooka up? Är alla 23 år? Jag som gillar lite mer mogna kvinnor... Det blir dessutom väldigt trångt då, eftersom jag är lyckligt gift, vilket skulle innebära att det blev lite trångt därhemma If you know what I mean... För att inte snacka om prestationsångesten...
Det framgår inte heller om dom är villiga att resa, för jag antar att dom inte befinner sig i Sverige....

Ahh, vad fasiken, jag får klicka på länken och se vad som gäller.....Och så föddes en idiot till....:-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...