onsdag 10 oktober 2012

Pysselhörnan rockar vidare

Häromdagen hade jag ett lite pysseltips för alla goa rockers därute. Några enklare "vikisar" i form av lite gamla rockstjärnor. Idag tänkte jag att vi fortsätter på den inslagna banan med kombinationen rock och papperspyssel, så städa inte undan saxar och lim ännu. Dock tänkte jag att vi nu höjjer ribban ett snäpp.

Dagens tema är Gitarrer. På siten paperguitar.com hittar du i stort sett alla typer och modeller av både gitarrer och basar samt lite annat som man kan behöva på en scen.




Exempel på hur en mall kan se ut.


 Det kan vara lite pyssligt att navigera runt på sidan (Japansk site) men här finns en otroligt massa gratis pappersmodeller att pynta sitt lilla rock-shrine med. Givetvis finns tillbehör som förstärkare och dylikt. Letar man lite flitigt så hittar man både instruktioner och tips. På Engelska som väl är.



Själv har jag byggt mig den svarta Les Paulen ovan, som givetvis tronar på kontoret bredvid Lemmy. Som sagt, lite pyssligare men tar man sig tid så blir det väldigt bra resultat.
När jag tänker på det, hur coolt vore det inte att printa ut så man kan bygga en i naturlig storlek.... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...