torsdag 31 januari 2013

Grattis!! Johnny Rotten - Jimmy Hurtig

Även punklegender blir äldre till åren, åtminstone dom som överlever sig själva. John Lydon, a.k.a Johnny Rotten blir idag 57 år gammal. Och även om han och hans kamrater i Sex Pistols fått väldigt (på gränsen till överdrivet ibland) fokus, åtminstone inom den Europeiska punkvågen, så kan man ju inte annat än säga att dom har sin plats där. Särskilt imponerande med tanke på deras något sparsamma skivproduktion.

På den lokala Pizzerian Eldorado i Mönsterås var den musikaliska räddningen, under en tid, att det fanns just en Sex Pistols singel i Jukeboxen. Maskinen matades med mynt och hela kvällar kunde låtarna "Pretty Vacant" och "No Fun" höras om och om igen, till mig och mina kompisars stora glädje. Dock är jag tveksam om resten av gästerna var lika förtjusta. Vet inte om det var detta som gjorde det, men senare kom det lite fler lyssningsbara singlar i maskinen.

Johns musikaliska projekt PIL bör även det få sin eloge här, även om det är en grupp som det tog ett tag innan jag riktigt fick upp ögonen för.


En annan som fyller år idag är Jimmy Hurtig från Svenska Mother Of God. Har inte känt till dem så länge hittills, men deras första skiva har varit en riktigt positiv upplevelse. Så jag säger grattis och kör hårt!


By the way, Inlägg No.1000!!!




1 kommentar:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...