söndag 9 juni 2013

Är det bara jag eller...

...Vet inte riktigt vad jag skall tycka om det här...

Låt mig först måla upp scenariot.
Vi har ett tvillingpar, Camille och Kennerly. Rätt söta tjejer som dessutom är identiska tvillingar.
Detta är nu inte deras enda superkraft, dom är rätt flinka med fingrarna också, närmare bestämt på att knäppa på Harpsträngar. Som Harp-duon Harp Twins, har dom gjort sig ett namn på youtube om inte annat, för att arrangera om kända låtar, däribland en del Hårdrock och Metalklassisker till dubbelharpa.



Och det är väl alltid kul med lite gränsöverskridande, även om detta grepp kan bli lite långtråkigt i längden. Men i mindre doser, kul grej.

Dock kommer vi nu här till mitt lilla aber. Videorna. Vi har tjejerna som sagt, spelandes gamla klassiker på harpa i olika miljöer. Efter att ha kikat på några av videorna så går den där första känslan av gulligt och kul snabbt över till något mer creepy.

Tvillingduon utstrålar en kylig, lite älvlik utstrålning, särskilt som dom jobbar hårt på att förstärka sin tvillinglook till det extrema. Det blir lite harp-emos över dem. Lägg därtill till deras rörelsemönster och sätt att titta på varandra för att i nästa sekund stirra rakt ut i intet på ett mysko sätt. Någonstans känner jag att under ytan till dessa till synes väna systrar bor det en story, som är en perfekt bas för en ruggig skräckfilm om dessa tvillinghuldror som lockar intet ont anande gossar i fördärvet för att smaska i sig deras själar under rituella förhållande.

Men det är ju antagligen bara jag och min galopperande fantasi... Se själv vad ni tycker om det hela...




1 kommentar:

  1. Lite skoj är det ju men jag tycker att det blir lite trist i längden.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...