torsdag 19 september 2013

Dagens Musiktips - Djävulen Möblerar Om

För ett tag sedan diskuterade Polarn' Per och jag lite runt Svensk Punk. Vi spånade lite runt det faktum att det snart är val igen, och efter en tid med borgerligt styre, som varit både lite upp och ner (utrymme för egna åsikter huruvida det har varit mest upp eller ner), så undrade vi lite var den svenska punken var. En sak detta resulterade i är Pers grävande intervjuserie om just den svenska punken.

Vet inte om det är någon reaktion på det stundande valet, men man nu kan konstatera att det dyker upp en hel del ny spännande Svensk Punk lite här och där. Eller är det bara att jag fått upp ögon och öron efter Pers serie.
Vilket som, det glädjer mig i alla fall att kunna konstatera att det rör sig på punkscenen och här har jag nöjet att presentera lite ny punk i form av Djävulen Möblerar Om (vilket underbart namn) som bjuder upp till dans med "Universum I En Kub".



DMO spelar till min stora glädje en väldigt rak och klassisk punk, vilket passar mig riktigt bra, då jag inte riktigt tagit mig ur den gamla punken från slutet 70- början 80-talet. Dessutom är musiken välspelad och snyggt producerad, för även om man kommer långt på energi, fan anamma och vilja, kan man aldrig förneka duktiga musiker. Dock får det inte bli allt för polerat för då riskerar man att förlora charmen helt, men det är ingen risk här. Riktigt bra!

Lyssna på hela singeln på Spotify.

1 kommentar:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...