måndag 23 september 2013

Önskelistan - Rockviner continued

Rockrelaterade viner har det varit lite lugnt med ett tag, men jag känner att det är dags att slänga in den här spelaren i kompotten, och det trots att jag inte har en aning om vinernas kvalitet. Det är dessutom inte något Rockvin/merchandise i dess rätta mening då det inte är direkt knutet till något band. Men det finns ändå en koppling värd namnet.

Lånad från Wikipedia
Maynard James Keenan, mer känd i rockkretsar som sångare i Tool och A Perfect Circle (bland annat), äger även en egen vingård Merking Vineyards med vinmärket "Caduceus Cellars" i Arizona. 

Lånad från Wikipedia
På Caduceus produceras ett antal olika viner, som har promotats via konsertarrangemang men vad jag förstått inte är direkt knutna till något av banden som sådana. 
Det närmaste är väl i så fall namnen på vinerna, såsom exempelvis "Judith", som även är en låt med A Perfect Circle.

Om inte annat är det ett fräckt och kaxigt företag att ge sig in och det faktum att Maynard är lite mer inblandad i produktionen än  vad vi är vana att se, så kanske det även avspeglar sig på slutprodukten. Vad jag sett i form av recensioner så verkar deras viner få ganska bra betyg över lag. Det kanske helt enkelt är det ultimata rockvinet?


 Det har även gjorts en dokumentär, "Blood Into Wine", om galenskaperna att starta en liten vingård i Arizonas öken.








 GE MIG NU!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...