tisdag 10 september 2013

Viva! Hysteria med Def Leppard

Def Leppard är på gång att visa sin kommande konsertfilm, "Viva! Hysteria" på utvalda biografer runt om vår underbara rockplanet i Oktober. Sverige finns med på listan, men som vanligt är det TBA (To Be Announced) som gäller för detta.

Def Leppard Viva! Hysteria - Preview Clip from Network LIVE on Vimeo.


Vilket i sig väcker frågor som faktiskt dryftats här tidigare, när Led Zeppelin hade sin liknande visning av kosertenfilmen "Celebration Day".

Hur kommer det sig att sådant här verkar leva en sådan undanskymd tillvaro här i Sverige? Mig veterligen gick ovan nämnda Led Zeppelin event endast av stapeln i lite små obskyra hålor som Göteborg och eventuellt Falu Folkets hus. Jag kan givetvis ha fel där, men det skyller jag i så fall på att det samtidigt verkar vara väldigt dåligt med reklam för denna typen av event.

För om vi nu fokuserar på det nu aktuella bandet Def Leppard. Jag är själv ingen jättefan av bandet. Efter skivorna "On Trough The Night", "High ´N Dry", som jag tycker om skarpt, så tycker jag dom har varit lite för polerade och trista, möjligen om jag känner mig på riktigt gott humör så kan jag även sträcka mig till att även inkludera "Pyromania", men då skall fasiken solen skina och jag vara på riktigt gott humör.
Så jag skulle troligen inte betala många kronor för att gå och se dem live, åtminstone om det finns andra band som jag gillar bättre och hellre lägger mina pengar på, och det finns det ju som oftast.

Men! Jag skulle absolut kunna tänka mig att lägga 100-150:- för att gå och se dom på det här viset. Visst, större delen av livekänslan kanske inte infinner sig, men om eventet är rätt paketerat (gärna då på en IMAX biograf, men det vet vi ju att i Sverige finns det bara en (vad jag vet) och den visar bara vetenskapligt inriktade filmer) med lite festligheter och tillgång till en bra bar och skönt folk, tillsammans med ett bra pris, ja då skulle det kunna vara något att tänka på. Handlar det dessutom om band (som ex. Zeppelin) som man inte överhuvudtaget kan se live längre, ja då ökar risken för att jag skulle kunna tänka mig ett sådant event ytterligare.

Som jag skrev i artikeln om Celebration Day, så är det lite spännande att se som exempel att vissa av rockradiostationerna här i Stockholm har en förkärlek för att visa diverse sportevenemang på biograf, även om det var ett tag sedan, men jag har aldrig hört talas om att man provat något som detta...

Men jag kanske är ganska ensam om att fundera på detta sättet? Vad säger ni, kära läsare, vore detta något att prova?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...