tisdag 7 januari 2014

Dagens Musiktips - John The Conqueror

Idag är jag lite förbannad innerst inne. Anledningen? Att det fantastiska bandet John The Conqueror skall ut på Europaturné. Skall det vara något att sura över kanske någon tänker?
Ja! säger jag, eftersom man med begreppet Europaturné utesluter större delen av Europa och däribland Sverige. Vilket i förlängningen gör att jag inte får chansen att se detta band. För i detta begreppet "Europa" har man enbart valt att inbegripa det som normalt, möjligen kan betraktas som Mellaneuropa, det vill säga Frankrike, Tyskland, Belgien, Schweiz och Spanien.

Jag vill här bara slå ett slag för ett otroligt svängigt Bluesrockband, samtidigt som jag vill slå ett slag för vetskapen att Europa är så mycket större än dessa, om än centrala, delar. Samtidigt vill jag med detta lämna en brasklapp till alla klubbar och bokare, nu finns chansen att boka ett fantastiskt band, om man är lite snabb.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...