tisdag 15 april 2014

Spader Ess Tipsar om en mysdryck med drag...

Det ligger ju i tiden att kocka i TV och släppa kokböcker och receptsamlingar i tid och otid, jag är ju själv löjligt förtjust i Jonas Cramby's recept med lite mer smak och hetta, så varför skulle jag vara annorlunda? 
Så läste jag en artikel på Flyg, Audio & Vision...Slice med ett romtips fick mig att tänka på att jag inte delat med mig av årets lilla vintervärmare, uppfunnen av min kära fru, som är ett drickbart alternativ till Irish Coffee (odrickbart)
. Men med tanke på hur kylslagen den svenska sommaren kan vara så kan den komma till hands även framledes. Och som dom säger i Game Of Thrones, Winter is coming!, det gäller även i år skulle jag tro....


Chilli choklad

4msk kakao
1msk rårör socker
1msk steviasocker (kan väl använda normalt socker oxå, men det känns hälsosammare så här)
2krm anchochilli pulver
1krm chilipulver
1/4krm salt
2krm vaniljsocker
1/2 krm vardera av kanel o kardemumma
1krm muskotnöt

4dl mjölk
1skvätt mörk rom
Toppa med grädde

Det här är väl tänkt till ungefär 2 personer, och måste man så kan man ju trixa lite med nivåerna på chilin (läs: Ge fan! Det skall smaka lite...)

2 kommentarer:

  1. Hmm...detta borde man ju faktiskt testa. Kan vara gott att ha när man kollar på Game of Thrones på måndagar. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle nog vilja påstå att det är en typisk Game of Thrones dryck. särskilt när dom rör sig i de norra delarna...

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...