lördag 11 oktober 2014

Spder Ess tänker högt om öl

Jag följer minutiöst siten/fanzinet/bloggen Heavy Metale, Dels för att dom har skribenter som jag tycker om, men även för att dom tar upp ämnen som jag gillar, öl och rock!

Så jag tänkte att nu är det min tur att att göra ett inlägg i samma anda.
Ikväll hade jag min badsäsongspremiär. Med det menar jag då vintersäsongen, i ett badkar med varmt vatten, bra musik, levande ljus och kall dryck.
Men till skillnad mot kollegorna på ölsiten, så skall jag inte hylla ett öl utan snarare slakta det.

Fakta.
Varmt bad.
Kall öl.
Smålänning i badet.
Graveyard i högtalarna.

Ölen var den Brazilanska Palma Louca. Snygg etikett och billigt pris.
Redan när den hälldes upp blev jag lite misstänksam, väldigt ljus öl. En liten sipp av ölen, och musiken blev som en profetia "Aint fit to live Here", blev som en kvalitetsstämpel för den ölen. Pissigt, blaskigt. Det enda det hade för sig var en snygg etikett och en exotisk adress. Trots att jag är Smålänning så lät jag det som fanns i glaset rinna ner i vasken direkt efter första sippen.
Vilket för mig till kvällens band. Det blir Graveyrad för den brasilianska ölen Palma Louca! Kvittar att den är billig, det är skit. På gränsen till att jag skall utbrista "Budwasser, allt är förlåtet"!

Som sammanfattning,  håll er borta från detta blask. Till och med det billiga priset är ren ocker!

1 kommentar:

  1. Håller med. Inget att hänga i julgranen det där och jag kommer hädanefter att hålla mig långt bort från Palma Louca.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...