fredag 22 maj 2015

Recension - Perzonal War : The Last Sunset

Dags för nästa skiva ut i högen som kom från Metalville.  
Perzonal War från Tyskland. Kanske är det just ursprunget som ger den något tyskstereotypa stavningen av namnet, vad vet jag? För det är en grupp som är för mig okänd sedan tidigare, trots ett antal skivor i bagaget. Nu släpper dom i alla fall sin åttonde fullängdare, The Last Sunset. Starkt jobbat!

The Last Sunset är en riktigt skön Trash-rökare med vibbar från både Megadeth och Therapy. Megadeth referenserna blir nog aldrig så tydliga som i andra låten, "Speed Of Time", vars intro är på gränsen till, om inte snodd, så i alla fall väldigt lånat. Vad mer kan jag säga om plattan? Jo, trots att den egentligen inte tillför så mycket nytt, så är det en snygg och välproddad platta. Bra driv, snygg sång och jäkligt catchiga melodier. Den lite snyggare och mer polerade ådran av Thrash med andra ord.

Jag skall inte ljuga, ingen skiva som kommer att hamna på min års-topplista kanske, men det beror nog mer på mig och var jag har mina musikaliska preferenser just för tillfället. Det är en riktigt bra skiva och får därmed sina välförtjänta 3/5 Ess.

Som om inte detta var nog så har gruppen även släppt en text-video till just låten "Speed Of Time". Håll till godo. Skivan släpps den 29:e Maj.



Facebook

1 kommentar:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...