måndag 23 maj 2016

Recension - Vokonis : Olde One Ascending

Mitt första intryck av svenska Vokonis och deras debutplatta, Olde One Ascending, är att
jäklar i min låda det här lovar gott.
Musiken är skönt blytung och förbaskat bra. Det här är grabbar som kan sin Black Sabbath och förvaltar tungriffandet väl. Och så långt är det gott. 

Tyvärr kan jag inte säga att det håller i sig i längden och detta tillskriver jag sången. Eller snarare det ganska entoniga vrålandet. Det funkar bra i en låt här och där, men blir i längden alldeles för långtråkigt i mina öron. Vilket är lite trist. eftersom musiken svänger på bra,  men sångmässigt saknas det allt för många dimensioner.

  Det är för mig en låt I taget platta. Många låtar är bra på egen hand, men i följd så tappar jag sugen.


 

Mitt betyg blir ändå en 3:a och detta just för att musiken ändå är så pass bra och man kan hoppas på en utveckling med lite mer sångmelodi till nästa platta








Sammanfattning:
Betyg 3/5

Favoritspår:   Olde One
Skivbolag: Ozium Records
Release: 25:e Maj 2016

Facebook




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...