tisdag 28 februari 2017

Blast From The Past - Van Halen

En gång i tiden var Van Halen ett av världens bästa band, men som med så mycket annat här i världen, så gick det över.

Men under tiden dom fortfarande var bra, så hade jag, för att knyta an till mitt tidigare inlägg om "tvångsbeteende" runt blandband, ännu ett sådant med just Van Halen. På 80- o 90-talet var det en konstart att göra blandband, ofta till olika situationer. En sådan situation var till träningen. Vare sig gymmet låg i Basses källare eller i Klackes Gym på Kuggen (lokala gym i Mönsterås) så var just peppblandningarna otroligt viktiga. Och för mig var det otroligt viktigt att dom skulle inledas av följande två Van Halen låtar, just i denna ordningsföljd (som på skivan (tror att det var Basse som introducerade denna träningsinledning)).

Varför? Inte en aning? Kom väl i rätt sinnesstämning för självspäkelse helt enkelt. Men jäklar vilket tryck man kunde få till då!



2 kommentarer:

  1. Som trogen följare av bloggen har jag ändå lyckats missa relationen till Mönsterås. Som Mönsteråsare och hårdrockare, men född långt senare (-87), så är det roligt att läsa desa små nostalgi-trippar. /Johan Erenius

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra. Jo, även om jag inte är född i Mönsterås (utan Oskarshamn) så var det till "köpingen" jag drogs och sedermera bosatte mig. Även om jag migrerat till Sollentuna numer.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...