måndag 21 augusti 2017

Dagens Musiktips : Ethereal Riffian - Afterlight

Ukrainska Ethereal Riffian har i dagarna släppt en DVD som sammanfattar deras karriär så här långt (6 år), i utgåvan Afterlight.

En imponerande utgåva, både musikaliskt och själva produktionen i sig. Musiken i sig är skönt flummig och med sina inslag av djembe och didgeridoo, så får man till en otroligt skön modern hippiekänsla. Tillsammans med de andliga texterna så hamnar vi på en psykedelisk resa genom det inre universumet. Vem har sagt att man måste ha semester för att resa bort? Det räcker med lite transig shoegazing och en avslappnad sinnesstämning ibland. Ett modernt Hawkwind i mitt tycke.



När man dessutom ser den fantastiska handgjorda förpackningen av den limiterade utgåvan (värdigt entry för önskelistan), ja då är det så att jag blir riktigt sugen på att beställa, trots att jag nuförtiden mest försöker hålla mig till att köpa vinyler. Att någon, i dagsläget, gör sig besväret att göra en snygg förpackning, det gör mig både lycklig och varm om hjärtat.





Allt och mer därtill hittar du här:
http://etherealriffian.bandcamp.com/

https://www.facebook.com/etherealriffian/ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...