tisdag 30 januari 2018

Dagens Musikttips: The Neptune Power Federation - Neath A Shin Ei Sun

The Neptune Power Federation är ett Australienskt band som verkar ha glimten i ögat. Eller vad sägs om utspejsad psykedelisk ockult power partyrock, med riktigt klämmiga melodier.
Vet inte riktigt var jag skall börja, för här finns så mycket. Från Rå energisk punk, till flummig Stoner med klar 70-tals feeling och allt där emellan. Det händer med andra ord en hel del. Men det är riktig upp o hoppa musik, det är ett som är säkert. Jag önskar bara att jag hört den redan förra året, för då hade den garanterat varit spikad på årsbästa listan. Men nu får jag nöja mig med att hittat den och det är värt en del det med, för allt är ju inte listor här i världen.

Så ge den här en chans, jag tror att dom flesta kan gilla det här (läs: bör/skall). Episkt och roligt på samma gång.




http://www.theneptunepowerfederation.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...