tisdag 27 februari 2018

Recension: Odcult - Into The Earth

Svensk jävlaranamma rårock! Pang, det får man från Odcult. I kubik.
Deras platta Into The Earth är en ren välsignelse i sin enkelhet, för det handlar om ursprungsrock utan större krusiduller. Men det osar svett och spelglädje. Lite grand samma energi och respektlösa punkiga attack som på Iron Maidens första platta.

Man skulle kunna säga att det här är multifunktionell musik. Passar som laddning på förfesten, passar som huvudnummer på vilket party som helst. Tror att det funkar lika bra som ett soundtrack vid glada stunder över en bärs med goa vänner, som till peppmusik på gymmet.





Jag blir uppåt och energifylld när jag lyssnar på Odcult. Jag blir, som den pålästa läsaren förstår, dessutom extra glad när jag ser Robin Gnistas snygga omslag till skivan. Det blir urstarka 4 Ess av 5 och en uppmaning till alla, tro mig, det här behöver ni.




Album Rating: 4/5
Favorite Tracks: No One Gets Out  och Unhallowed
Label: Mighty Music
Release:  16 February 2018
For More Info Visit:
Facebook
http://www.odcult.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...