onsdag 29 juli 2009

H.E.A.T Intar Japan



Svenska H.E.A.T skall enligt Aftonbladet erövra Japan! Lycka Till!!

Själv är jag lite skeptisk, och vet inte riktigt vad jag skall tycka. Känns som om vi redan har de pajasband vi behöver inom Svensk hårdrock i The Poodles, även om dom försöker shapa till sig och gå vidare från skojsigheterna.

Efter att under schlagerfestivalen ansett dem vara en frisk fläkt, så börjar jag mer och mer bara känna trötthet när jag hör om dem, och efter att ha sett H.E.A.T live på Rockweekend i Kilafors, så blev jag ännu tröttare.

Efter ungefär halva giget började känna att de skulle lägga ner och åka hem. Jag kan dock inte sätta fingret på vad som störde mig så. Dom är duktiga musiker, men trots det och att dom sprang runt och poserade för fullt lyfte det aldrig. Att sedan sångaren försökte få igång allsång eller handklapp från publiken, från låt 1 till den sista blev bara så irriterande.

Anledningen till att jag orkade med halva spelningen, innan jag gick, är inte heller det bandets förtjänst, utan deras überroddare Jerkers (om jag inte misstog mig) förtjänst. Han var inne på scenen lika mycket som bandet, riggandes fyrverkerier, som sedan inte funkade som de skulle. Vet inte om det ingår i humordelen av bandet (om det finns någon), men det är alltid roligt att se någon man känner igen från förr.:-)

Nä, H.E.A.T, käns som ni måste polera akten lite. Bestämma er om ni är ett Spinal Tap eller ett seriöst band. Kliva in lite i 2000-talet. Humor/sarkasm delen funkar inget vidare, och ni känns inte seriösa nog för att ses som en hyllning till 80-tals hårdrocken.

Men det kanske fungerar i Japan, vad vet jag, dom är ju lite speciella därborta.:-)

2 kommentarer:

  1. En grupp MYCKET seriösa killar är vad de i H.E.A.T är ....Sedan behövs deras musik/humor för att skapa lite glädja ..Att jämföra H.E.A.T med Poodels är ett stort misstag . Pudlarna var ett gäng cover sjungande killar som hand plockades till ett i hopsatt Mello band ..Ej så i H.E.A.T s fall de har hållt på ett bra tag med sitt eget matrial. Citerat Edgus sångare Matias Sammet " They are going to be big "....Vi får väl se du ....

    SvaraRadera
  2. Mycket möjligt. Jag kan bara basera det jag skriver på den enda spelning jag sett med dem, och den var, i mina ögon, inget vidare.

    Om man jämför med Hot Leg, också spelades på Rockweekend, som även dom har en stor 80-tals inriktning och kan anses lite spexiga. Hot Leg rodde det hela i hamn för att dom har en sådan distans till sig själva och gör det hela med glimten i ögat.

    Men Anonym, du har helt säkert rätt, och jag tvivlar inte på att H.E.A.T är seriösa i sin vilja, men den spelning jag sett övertygade inte mig. Sorry.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...