lördag 6 mars 2010

Matlagningsprogram



Sedan Ria Wägners dagar har tv-kockens status bara ökat, för att på senare tid bli näst intill löjligt pretentiöst.

Då är det så otroligt befriande att få se ett matlagningsprogram som Mauro & Pluras kök på TV8, så otroligt skönt, avslappnat och respektlöst men ändå fullt av kärlek.

Matlagningen blir liksom bara en ursäkt för att ha det trevligt och mysigt. Plura, som på senare tid vuxit stort i mitt liv med sitt Eldkvarn och sin biografi, bara växte. Mauro, som jag mest sett som en tjurig kuf, förvånade med att vara så otroligt underhållande och snabbkäftad. En ny hjälte för mig.

Första avsnittets gäster var en skön blandning av Lena PH och Håkan Hellström.

Jag kan inte bärga mig tills nästa avsnitt.

2 kommentarer:

  1. Plura hade man ju på känn att han skulle vara skön i rollen som dekadent gourmetexpert. Men att surpretto-Mauro var så vass var otippat. Han är ju kunglig!

    SvaraRadera
  2. Japp, kan bara hålla med. Mauros små vassa kommentarer är otroligt givande.:-)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...