onsdag 8 februari 2012

PandabajsTe

Pandabajste, smaka på den...

I dagens Metro kan man läsa om denna produktförädling i  högre klass som skall resultera i världens dyraste och mest exklusiva Te. Dvs. man kokar Te på Pandabajs. Vilket väcker en del frågor och man börjar ju undra lite ändå.

Första frågan som dyker upp är givetvis varför?
För att det går och det finns förhoppningsvis tillräckligt många idioter med för stor plånbok ute på världens gator, så jag antar att marknaden finns.

Hur kom man ens på detta?
Någon gång i tiden antar jag att det fanns en stackars fattig krake som var så vansinnigt hungrig att han var tvungen att äta den ruttnande fisken och vips var Surströmmingen född. Ren överlevnadsinstinkt som nu blivit modern "manlighets"ritual (ja, jag vet att även kvinnor trycker i sig denna styggelse) för Norrläningar som vill visa Sörlänningarna vad tuffhet innebär.
Då jag vet att Pandor inte växer på träd, även om dom gärna klättrar i dom, så antar jag att vi kan utesluta överlevnad i fattigdom och misär, utan här har någon med berått mod fått för sig att koka Te på Pandabajs. Låter ju helt naturligt?? Varför skulle man inte dricka bajsTe?? Jag antar att denna professor bara är steget från de galna professorer vi lärt oss att älska på tecknad film.

Jag gillar dessutom marknadsföringen runt produkten.

– Precis som grönt te innehåller bambu (traditionellt pandakäk) en beståndsdel som kan förebygga cancer.
Känns som att det borde gå att brygga BambuTe på ett enklare sätt? Eller är Panda ett Kinesiskt ord för kaffekvarn? Någonstans känns BambuTe så mycket fräschare än bajsTe, om än från en Panda. Innehåller dessutom vanligt grönt Te redan denna beståndsdel, så varför inte bjuda på det i stället?

Dessutom menar han att just pandornas avföring skänker en särskilt rik arom till teet.
– Det har en mogen, nötig smak och en väldigt distinkt arom när det kokas.

Tacka fasiken för att det har distinkt arom, det är ju bajs!!!

Nä, jag tror inte ens att jag skulle vilja bjuda svärmor på detta.....eller?

Lånad från Interwebben

1 kommentar:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...