torsdag 9 februari 2012

Dagens Musiktips - The Flying Eyes

Det är väl ingen hemlighet att psykedelisk rock framförd inom en 70-tals inramning med sköna bluesreferenser ofta landar bra hos mig.

Var därför otroligt roligt att upptäcka The Flying Eyes från Baltimore. 4 grabbar som som svänger om någonting grymt. Att sångaren stundtals låter som Jim Morrison är inte heller det fel. Man har hittills släppt 2 plattor och verkar turnera flitigt. Om jag inte missuppfattat det hela så kommer man till Europa under maj, men tyvärr vet jag inte om någon sväng till våra breddgrader är planerade.

Deras första platta finns på Spotify.


The Flying Eyes / Overboard from Veruschka Bohn on Vimeo.

6 kommentarer:

  1. Detta svänger gott, har varit en planerad Tune Of The Day under en längre tid, men det kommer så mycket i mellan hela tiden så den ligger och väntar...kanske ikväll om inte Thetania hinner före.

    SvaraRadera
  2. Jo det är sant. Inte nog med att man ständigt snubblar över ny bra musik, det finns mycket bra gammal som inte går att släppa heller. :-)

    SvaraRadera
  3. Ja verkligen, tycker att jag nästan dagligen springer på något nytt eller får ett tips som leder till något kul.
    Det är roligt med musik, enda bekymmer är platsen att förvara allt. Jag är lite gammal modig av mig och vill helst ha den fysiska produkten och inte en massa musikfiler som ligger och skräpar på datorn.

    SvaraRadera
  4. Brukade vara så tidigare, men under ungarnas uppväxt föll skivköpandet lite i glömska och sedan dök Spotify upp, men det är fortfarande roligast att köpa fysiskt.
    Har ingen vansinnig samling skivor längre, sedan en stor mängd vinyl fick släppa livet till i en källaröversvämnnig, men kriget om utrymme är alltid lika stort. :-)

    SvaraRadera
  5. Oj vad trist att höra med vad som hände samlingen. Ja Spotify är ett bra musik verktyg, använder den ofta när det inte finns möjlighet att lyssna på riktigt.

    SvaraRadera
  6. Det var många år sedan nu, så man får väl säga att jag kommit över det hela nu. Som tur var var det mest sånt som jag inte lyssnade på så mycket som var undanställt. Så favoritparten klarade sig. :-)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...