lördag 10 mars 2012

Tankar

Idag upplevde jag något som jag inte planerade när jag klev ur sängen i morse.

Idag såg jag en människa dö. På sätt och vis.

Jag är normalt helt ointresserad av sport. Med det menar jag främst etablerade sporter som fotboll och hockey osv. Däremot kan jag vid tillfälle njuta av att se lite mer udda sporter sett ur vad som televisionen normalt bjuder oss tittare på, om jag råkar zappa in när det beger sig.

Idag var en sådan  dag. Jag slog på TV:n och hamnade på SVT:s sändningar av SkiCross från Schweiziska Grindervald tillsammans med min son. Det första åket vi hann att se var ett som kommer att gå till skicrossens mörkare historia. Precis metrarna innan målgången tokvurpar den kanadensiska åkaren Nick Zoricic, och far handlöst in i säkerhetsbarriären.


Senare meddelas att han avlidit på grund av sina skador.

En bisarr start på dagen att i direktsändning se en ung man slå ihjäl dig....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...