fredag 24 augusti 2012

Dagens Musiktips - Witchcraft

Jag är väl ungefär den siste som skriver om Witchcrafts senaste singel med låtarna It's Not Beacuse of You, Take Me With you When You Die och den fristående låten Ghost House (släppt via Soundcloud) men det måste helt enkelt göras.
För det här är så vansinnigt bra att jag är beredd att utnämna den kommande plattan, Legend, till en av årets bästa plattor bara med vetskapen av att åtminstone två av dessa låtar finns med på den (tyvärr är tydligen inte den underbara B-sidan på singeln med på LP:n). Att det sedan med största sannolikhet finns fler låtar i den här kalibern gör mig nästan gråtmild.


När man väl börjar lyssna på låtarna är det som om man blev "satt i syn", som man sade i gamla tiders folktro, när trollen fick en att se saker som inte är som dom verkar....
Musiken är suggestiv, välspelad och underbart driven. Magnus Pelanders sång är smeksam och hypnotisk och sammanbakat levererar låtarna mer själ och känsla än vad jag hört på skiva på väldigt lång tid. Det går helt enkelt inte att slita sig, detta är musik som trollbinder och kräver ens uppmärksamhet.
 




Jag ser fram mot skivsläppet i slutet på September. Efter den här sommaren får man hoppas på en skön höst och i år verkar det som den blir vackrare än på lång tid, åtminstone om man ser det till skivsläpp.

2 kommentarer:

  1. Riktigt, riktigt bra platta. Deconstruction kan mycket väl vara årets låt. Skön blogg förresten.
    /Tomas

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Tomas,

      Jag har bara hört dom här låtarna men dom ger verkligen mersmak. Ett måste-album.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...