måndag 3 september 2012

Hur man delar in ett år TV-Styling



Man kan dela in ett år på många sätt. Det klassiska och ganska statiska sättet är efter årstider och månader. Dock har jag insett att under ett par år har jag även kunnat dela in året efter TV-Serier som jag följer.

Walking Dead ->Game Of Thrones->True Blood->Sons Of Anarchy-> å så börjar det om...
Givetvis finns det andra bubblare, såsom American Horror Story t.ex., men det är dom ovan nämnda som utgör grunden just nu. Så om en vecka börjar hösten med Sons of Anarchy.

Det är både med glädje och sorg man kan konstatera att detta är ett mer förgängligt sätt att hålla koll på hur åren flyter fram. Serierna kommer inte att gå för evigt, vilket i sig kan vara en tröst, men man kan nog känna sig försäkrad om att det hela tiden kommer nya.

4 kommentarer:

  1. Jag har faktiskt inte sett någon av de där serierna, köpte dock första säsongen av Sons Of Anarchy billigt och ska se den. Men, jag är som jag är med sånt där, köpte den för över ett år sedan.

    Är dålig på TV-serier, men ser vissa (som Dexter).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dexter är en serie som jag missat. Har sett ett par enstaka avsnitt som jag gillat, men det känns lite oöverstigligt att kliva på just nu.

      Jag kan rekommendera alla ovanstående serier, SOA säsong 3 var inte riktigt lika bra som dom andra men det tog sig i säsongen efter.

      Radera
  2. Jag ska se SOA men tja, "snart".. Dexter kan jag rekommendera starkt. Se det från början. Jag upptäckte det när säsong tre gick ungefär. Laddade ner allt och sen blev man tvungen att se flera avsnitt i sträck varje gång för det var så spännande. Nog den bästa serien de senaste åren. Gillade 24 med, och den bisarra Nip/Tuck.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, får väl ge Dexter en rejäl chans någon gång. Jag har inte hört någon prata illa om den serien. En annan som många pratar gott om men som jag bara sett ett par avsnitt av är Breaking Bad.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...