måndag 24 september 2012

Önskelistan - Kraken Rum

Marknadsföring, marknadsföring. Jag är en sucker för snygga coola prylar, så även när det kommer till starka drycker.

Jag har i vanlig god ordning inte en aning om hur denna Rom smakar, men jag är beredd att höja den till skyarna bara på att se förpackningen. Jag vet, jag är en svag själ. Så, Kapten Morgan, det är bäst att du passar dig, de sju haven har en ny best... Kraken Rum





Detta till trots att jag redan gått på myten om den svarta drycken redan en gång innan, då jag en gång köpte mig en flaska svart Whisky, Loch Dhu, för sådär en 12 år sedan. Den smakade inget vidare och visade sig vara en bluff (karamellfärg). Fast helt dumt var inte köpet ändå. När bluffen uppdagades, gick destilleriet gick i konkurs, så nu är tillgången till whiskyn begränsad, vilket gör att jag numer har en halvflaska värdefull whisky i barskåpet. Den kanske har blivit drickbar med åren? :-)

 Hur eller hur, GE MIG NU!

5 kommentarer:

  1. Hehe-jag har en svaghet för sjöodjur. Denna låter lite kul:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blöta nätter med Kraken! :-)

      Radera
    2. Den var bättre än "put a beast in your belly"-var det inte vad som hände Rosemary i den berömda filmen ;)

      Radera
  2. Intressant, blir ju sugen att testa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allting går att sälja med rockande musik. :-)

      Kraken kan jag inte hjälpa till med, men jag kan bjuda på en skvätt Loch Dhu vid tillfälle, om den fortfarande är drickbar. :-)

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...