måndag 24 september 2012

Dagens Musiktips - Skånska Mord

Traditionen av Svensk kraftfull 70-tals inspirerad rock bara fortsätter att mala på. Och är man bara till hälften funtad som jag så älskar man det. Särskilt när det är så bra gjort som Skånska Mord.

Bandets uppställning:
Patrik Berglin: gitarr
Petter Englund: gitarr & sång
Patric Carlsson: bas
Janne Bengtsson: Sång & Munspel
Thomas Jönsson: Batterist

Bandet härstammar från metropolen Örkeljunga och med sin kraft dragen från den Skånska myllan har man lyckats bli signade av Small Stone Records där man släppt två plattor. Den 25:e September släpps officiellt den andra skivan "Paths To Charon" och det som jag hittills hunnit höra ger mersmak och habegär.

Skånska Mord har samma tyngd i sin rock som Ernst Hugo Järegård hade i sitt skådespeleri i den serie som jag antar man hämtat sitt namn ifrån och man levererar en blytung, tight och svängig bluesrock som inramar den otroliga pipan som Janne Bengtsson besitter. Det här vill jag både se och höra mer av. Se nu till att åka förbi huvudstaden och spela, pronto!

Jag tänker inte göra några fingerpekningar om vart bandet hittat sin inspiration, jag säger bara 70-tal och så får var och en göra som dom vill på egen hand när dom lyssnar, för lyssna bör ni och det gör ni här.



 Skånska Mord på Facebook
Skånska Mord på Small Stone Records


1 kommentar:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...