lördag 15 december 2012

Grattis!! - Carmine Appice - Paul Simonon

Snodd från Wikipedia
Skinnbankaren Carmine Appice fyller 66 år idag, Hurra, Hurra! säg vilka den mannen inte spelat med? Det första bandet han dök upp i, som gjorde mig uppmärksam på hans existens var nog i King Kobra. Men efter det så har jag ju insett att han suttit på trumpallen hos många band jag gillat, t.ex. Vanilla Fudge och Cactus. för att nämna några.











Även denna bild stulen från Wikipedia
Paul Simonon, El Basista från underbara The Clash, fyller idag 57 år. The Clash, som tillsammans med Sex Pistols på något sätt blivit lite av posterboys för den Engelska punkvågen under 70-talet. Där pistolerna var mer kaotiska var The Clash, i mina ögon de tänkande punkarna, vilket jag tror kan ha bidragit till att dom fick fans långt utanför punk-cirkusen. Tillsammans med sina starka låtar förstås.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...