fredag 18 januari 2013

Recension - Decending Chaos

Decending Chaos, ett Göteborgsband som bad mig ta en lyssning på deras singel och skriva vad jag tyckte. Och det har jag gjort.

Till att börja med, detta är inte min kopp av Thé, inte alls. Så jag får nog säga att jag inte på något vis är rätt målgrupp, vilket resulterat i att jag kanske inte lyssnat på de två låtarna, 'Soulless' och 'The One Within', riktigt så mycket som jag borde för att kunna ge en rättvis recension.

Musiken och produktionen är väl helt okej, och låtarna är bra uppbyggda. Ganska snyggt gitarr och trumspel. Men det ständigt gutturala vrålandet gör mig likgiltig och detta efter bara 2 låtar, vilket gör att jag bävar inför tanken på att lyssna en hel platta. Gruppen har en hyfsat kaxig presentation på sin Facebook-sida, där man utlovar följande "Descending Chaos was born and ready to take on the world!" 
Dock inte min värld.

Men som jag sade innan, detta är inte min arena riktigt, så eftersom jag har en del av den rätta målgruppen hemmavid, så bad jag min dotter, som är mer tolerant för allt vad growl och strupsång heter, att ta sig en lyssning.
Tyvärr grabbar, det var inte hennes Thé-kopp heller . 


Men ta nu inte oss på orden, du kan själv lyssna då deras singel som finns på Spotify.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...